Ja jeżdżę na odłączonej wtyczce EGR czasem wywala błąd EGR - nie znajduje go. Zaślepkę wyciąłem na laserze z kwasówki 0,8 mm. Poza wywalającym błędem wszystko spoko spalanie i osiągi normalne. Jestem zadowolony. A teraz biore się za EGR cheater zeby wygasić kontrolke bo jak swieci to nie wiem czy w tym momencie nie wywali innego błędu. Co jakiś czas sprawdzam błedy na kompie i jest tylko ten jeden od EGR - nie znajduje.
Ale w sumie to pisałem o tym wczesniej. Jednakże jak Ci nie przeszkadza wyskakujacy bad EGR to go zaślep i odłącz i po problemie. Możesz nawet nie zaslepiac tylko po prostu odłaczyc bo i tak będzie zamkniety przepływ, chyba ze Ci się zaciął w pozycji otwartej.
Szarpie 2-3 tys. obrotów
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 gru 2008, 13:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
- gregoryy
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam!!!
W końcu pojechałem z asterką na komputer. Okazało się, że wywala błąd EGR (E1405). Coś widocznie jest z tymi zaworami w astrach. Postanowiłem, że nie bede się bawił w zaślepianie zaworu tylko wymienie na nowy. W Oplu chcą za to 800 zł ale ja taki głupi nie jestem:)
Znalazłem na allegro w przyzwoitej cenie i mam do was pytanie, czy może ktoś wymieniał właśnie na tki i jak się sprawuje.
moto.allegro.pl/item618699167_zawor_recyrkulacji_spalin_egr_opel_vectra_astra.html
Jeszcze jedno pytanko. Moja astra to wersja comfort 1,6 16 v, czyli symbol silnika to
X16XEL?
Dzięki Lisek10 za fotki pomogło mi to bardzo w zlokalizowaniu EGRa.
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie podpowiedzi trzeba przyznać, że były trafne. Jak ktoś ma takie objawy z samochodem jak ja to podejrzewajcie na początku EGR chociaż wiem, że pewnie przyczyn może być więcej.
W końcu pojechałem z asterką na komputer. Okazało się, że wywala błąd EGR (E1405). Coś widocznie jest z tymi zaworami w astrach. Postanowiłem, że nie bede się bawił w zaślepianie zaworu tylko wymienie na nowy. W Oplu chcą za to 800 zł ale ja taki głupi nie jestem:)
Znalazłem na allegro w przyzwoitej cenie i mam do was pytanie, czy może ktoś wymieniał właśnie na tki i jak się sprawuje.
moto.allegro.pl/item618699167_zawor_recyrkulacji_spalin_egr_opel_vectra_astra.html
Jeszcze jedno pytanko. Moja astra to wersja comfort 1,6 16 v, czyli symbol silnika to
X16XEL?
Dzięki Lisek10 za fotki pomogło mi to bardzo w zlokalizowaniu EGRa.
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie podpowiedzi trzeba przyznać, że były trafne. Jak ktoś ma takie objawy z samochodem jak ja to podejrzewajcie na początku EGR chociaż wiem, że pewnie przyczyn może być więcej.
- lisek10
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 cze 2008, 1:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Włocławek / Toruń
- Kontakt:
Model silnika zależy chyba m.in. od rocznika bo 1.6 16v były chyba 2 rodzaje (a może więcej ) X16XEL to 101KM i 150Nm. Gdzieś na tym forum jest podwieszony temat o silnikach...
Ja tymczasowo odłączyłem EGR i jeździ się elegancko... tylko świeci się CHECK no i jak odpalam to czasami tylko na samym początku tak jakby ślepe powietrze dostawało się do cylindra(ów) przy dodawaniu gazu... po chwili to ustaje... nie wiem dlaczego tak jest i pytanie do bardziej doświadczonych kolegów czy mi to przejdzie jak zaślepię EGRa?
Zaraz biorę się za wymontowanie EGRa i przerysuje uszczelkę do kompa żeby to numerycznie wyciąć z jakiejś blaszki...kolejne pytanie... czy metalowa zaślepka wystarczy? Będzie wystarczająco szczelna? Myślę o aluminium coś koło 2mm grubości... jeśli ktoś chce taką zaślepkę to pisać to może załatwię więcej...
Ja tymczasowo odłączyłem EGR i jeździ się elegancko... tylko świeci się CHECK no i jak odpalam to czasami tylko na samym początku tak jakby ślepe powietrze dostawało się do cylindra(ów) przy dodawaniu gazu... po chwili to ustaje... nie wiem dlaczego tak jest i pytanie do bardziej doświadczonych kolegów czy mi to przejdzie jak zaślepię EGRa?
Zaraz biorę się za wymontowanie EGRa i przerysuje uszczelkę do kompa żeby to numerycznie wyciąć z jakiejś blaszki...kolejne pytanie... czy metalowa zaślepka wystarczy? Będzie wystarczająco szczelna? Myślę o aluminium coś koło 2mm grubości... jeśli ktoś chce taką zaślepkę to pisać to może załatwię więcej...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 gru 2008, 13:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
Wystarczy, tylko nie wiem czy akurat aluminium będzie dobre bo jednak tam idą gorące spaliny, ale powinno wytrzymac chyba. Co do uszczelnienia to daj pod tę zaślepkę silikon wysokotemperaturowy i będzie git ja tak mam, tyle że zaślepkę mam z kwasiaka i to 0,8 mmlisek10 pisze:czy metalowa zaślepka wystarczy?
- gregoryy
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: