Szarpie 2-3 tys. obrotów

kinio25

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 08 wrz 2008, 14:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: kinio25 »

witam,ja moze cos napisze od siebie bo mam podobnie jak zalozyciel postu i wywala mi p0130 sonde lambda,no ale ja wymienialem ok 3 miechow temu,mysle ze to moze byc wina EGR,nie mam jak tego sprawdzic w sumie bo jest elektroniczny zawor
[External Link Removed for Guests]

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

gregoryy, no to poczytaj kody i daj znac co wyszlo...


kinio25, taaak przeciez komputer moze sie mylić jak mowi sonda lambda to ma na mysli EGR ...

Komputer to nie kobieta i jak mowi ze boli go sonda lambda to to jest sonda lambda a to ze wymieniles 3 miechy temu wiekszego znaczenia nie ma ... tanie odpowiedniki czesto padaja .

Pozdro

Awatar użytkownika
lisek10

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 23 cze 2008, 1:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Włocławek / Toruń
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: lisek10 »

Ja najpierw spróbuję z EGR... nie jest to problemem wymontować i przeczyścić...
Mi na kompie w warsztacie wywalał się przy teście wtrysków ale z tego co czytałem błąd EGR wywala się na różnych innych elementach na kompie...

A tak przy okazji o co chodzi z tymi kodami? Kiedyś chyba miałem jakiś opis ale jakoś nie mogę go znaleźć... mógłby ktoś podesłać linka?
[External Link Removed for Guests]

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

lisek10 pisze:Mi na kompie w warsztacie wywalał się przy teście wtrysków ale z tego co czytałem błąd EGR wywala się na różnych innych elementach na kompie...
Toche tego tekstu nie kumam ... kod usterki EGR wystepuje wtedy gdy jet uszkodzony EGR a nie wtryski.

W x16xel az tak proste wymontowanie zaworu to nie jest.
Zawor jest skutecznie schowany a dostep do niego i srub go trzymających jest zablokowany kilkoma elementami.

A sama procedura czyszczenia to tez inna bajka :) mo ta zabawa z solidnym wyczyszczeniem EGR`a zabrala niecale 4 godziny zycia.

Pozdro

Awatar użytkownika
lisek10

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 23 cze 2008, 1:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Włocławek / Toruń
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: lisek10 »

Chodziło mi o to ze uszkodzony bądź zabrudzony EGR powoduje na komputerze różne błędy (nie koniecznie błąd EGR), czytałem gdzieś na forum że u niektórych osób wywalało różne błędy w tym również błąd EGR.

Jeśli chodzi o umiejscowienie zaworu to u mnie jest bajka... mam Astre G z '99 i po zdjęciu plastikowej osłony silnika mam od razu zawór na wierzchu. Wiem z opisów faktycznie wynika ze jest gdzieś głęboko ale ja miałem opis na podstawie Vectry. To niby ten sam silnik ale być może rozłożenie osprzętu jest różne w różnych modelach...

Na początku nie wiedziałem jak wygląda ten zawór i szukałem "na czuja" po opisie i faktycznie miałem problem ze znalezieniem go ale jak ściągnąłem dokładne zdjęcia tej części to ze zdziwieniem stwierdziłem że jest bardzo łatwo dostępna praktycznie na wierzchu. Trzymają ją 2 śruby typu torx. Próbowałem odkręcić ale za mocno trzymają i dziś chyba załatwię sobie odpowiednie lepsze klucze i powinno pójść.

Później wrzucę fotkę bo zaczynam już wątpić czy to co uwazam za EGR to EGR ale myślę że tak... to taka część jak na zdjęciu:

Obrazek

Przy całym demontażu zrobię własne fotki...
[External Link Removed for Guests]

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

to co masz na fotce to jest EGR.

Hmm ciekawe z tym rozmieszczeniem ... :)

Genealnie u mnie w AF trzeba zdjac osłone silnika, odpiac całą wiazke silnika co idzie zaraz za osłoną i dzwinąć rynienke w ktorej ta wiazka idzie, do tego przynajmniej popuscic rure powietrza z filtra do przepustnicy ... potem reka z 3 nadgarstkami i mozna krecic :).

Samo czyszczenie to inna baja ... inzynierowie GM zadbali juz o to aby nie szło tego rokrecić i korpus zaworu do korpusu napedu jest przykrecony od wewnetrznej strony napedu.

Pozdro

Awatar użytkownika
lisek10

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 23 cze 2008, 1:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Włocławek / Toruń
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: lisek10 »

Obiecane fotki... przypominam że jest to silnik X16XLE opel Astra G '99
Jak widać dostęp do EGR idealny...

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
[External Link Removed for Guests]

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

a i wszystko jasne w twoim silniczku jest inny kolektor dolotowy a to tu baaardzo ułatwia zabawe z EGR
w moim jest ta dziwaczna konstrukcja ktora wychodzi na gore silnika

Awatar użytkownika
lisek10

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 23 cze 2008, 1:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Włocławek / Toruń
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: lisek10 »

Mam pytanie... zauważyłem że jak wyskakuje mi check (a rzadko się to zdarza) to usterka EGR przestaje skutkować... podejrzewam że gdy komputer widzi błąd to poprostu odłącza EGR... jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu...

Idąc dalej tym tropem podejrzewam że dobrym rozwiązaniem tymczasowym dla osób którym do momentu załatwienia sprawy jak należy nie będzie przeszkadzał check będzie odłączenie przewodu od EGRa :mrgreen: Mylę się???

[ Dodano: 2009-05-04, 11:28 ]
Jeszcze jedno pytanie... z jakiego materiału powinna być wykonana zaślepka? Mogę mieć dostęp do lasera i frezarki numerycznej więc mógłbym sobie (i ew. kolegom z forum za drobną opłatą dla operatora i za materiał) to wyciąć... tylko nie wiem z jakiego materiału to powinno być... Ew. może ktoś wie jakie warunki powinna być w stanie wytrzymać (ciśnienie, temperatura) bo zupełnie nie orientuję się w tym temacie...
[External Link Removed for Guests]

RelaX

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
Imię: Adam
Auto: Opel Tigra Twintop
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: RelaX »

Jak odłączysz kabelek od Egr'a to będziesz miał błąd "not present" czyli że go nie ma, jeśli chodzi o zaślepke to ja zrobiłem z grubszego aluminium 1.5 mm - grubszego od puszki po piwie, bo Ci się przepali.
JuSt RelaX ;)

ODPOWIEDZ