Szarpie 2-3 tys. obrotów
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 08 wrz 2008, 14:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
gregoryy, no to poczytaj kody i daj znac co wyszlo...
kinio25, taaak przeciez komputer moze sie mylić jak mowi sonda lambda to ma na mysli EGR ...
Komputer to nie kobieta i jak mowi ze boli go sonda lambda to to jest sonda lambda a to ze wymieniles 3 miechy temu wiekszego znaczenia nie ma ... tanie odpowiedniki czesto padaja .
Pozdro
kinio25, taaak przeciez komputer moze sie mylić jak mowi sonda lambda to ma na mysli EGR ...
Komputer to nie kobieta i jak mowi ze boli go sonda lambda to to jest sonda lambda a to ze wymieniles 3 miechy temu wiekszego znaczenia nie ma ... tanie odpowiedniki czesto padaja .
Pozdro
- lisek10
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 cze 2008, 1:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Włocławek / Toruń
- Kontakt:
Ja najpierw spróbuję z EGR... nie jest to problemem wymontować i przeczyścić...
Mi na kompie w warsztacie wywalał się przy teście wtrysków ale z tego co czytałem błąd EGR wywala się na różnych innych elementach na kompie...
A tak przy okazji o co chodzi z tymi kodami? Kiedyś chyba miałem jakiś opis ale jakoś nie mogę go znaleźć... mógłby ktoś podesłać linka?
Mi na kompie w warsztacie wywalał się przy teście wtrysków ale z tego co czytałem błąd EGR wywala się na różnych innych elementach na kompie...
A tak przy okazji o co chodzi z tymi kodami? Kiedyś chyba miałem jakiś opis ale jakoś nie mogę go znaleźć... mógłby ktoś podesłać linka?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Toche tego tekstu nie kumam ... kod usterki EGR wystepuje wtedy gdy jet uszkodzony EGR a nie wtryski.lisek10 pisze:Mi na kompie w warsztacie wywalał się przy teście wtrysków ale z tego co czytałem błąd EGR wywala się na różnych innych elementach na kompie...
W x16xel az tak proste wymontowanie zaworu to nie jest.
Zawor jest skutecznie schowany a dostep do niego i srub go trzymających jest zablokowany kilkoma elementami.
A sama procedura czyszczenia to tez inna bajka mo ta zabawa z solidnym wyczyszczeniem EGR`a zabrala niecale 4 godziny zycia.
Pozdro
- lisek10
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 cze 2008, 1:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Włocławek / Toruń
- Kontakt:
Chodziło mi o to ze uszkodzony bądź zabrudzony EGR powoduje na komputerze różne błędy (nie koniecznie błąd EGR), czytałem gdzieś na forum że u niektórych osób wywalało różne błędy w tym również błąd EGR.
Jeśli chodzi o umiejscowienie zaworu to u mnie jest bajka... mam Astre G z '99 i po zdjęciu plastikowej osłony silnika mam od razu zawór na wierzchu. Wiem z opisów faktycznie wynika ze jest gdzieś głęboko ale ja miałem opis na podstawie Vectry. To niby ten sam silnik ale być może rozłożenie osprzętu jest różne w różnych modelach...
Na początku nie wiedziałem jak wygląda ten zawór i szukałem "na czuja" po opisie i faktycznie miałem problem ze znalezieniem go ale jak ściągnąłem dokładne zdjęcia tej części to ze zdziwieniem stwierdziłem że jest bardzo łatwo dostępna praktycznie na wierzchu. Trzymają ją 2 śruby typu torx. Próbowałem odkręcić ale za mocno trzymają i dziś chyba załatwię sobie odpowiednie lepsze klucze i powinno pójść.
Później wrzucę fotkę bo zaczynam już wątpić czy to co uwazam za EGR to EGR ale myślę że tak... to taka część jak na zdjęciu:
Przy całym demontażu zrobię własne fotki...
Jeśli chodzi o umiejscowienie zaworu to u mnie jest bajka... mam Astre G z '99 i po zdjęciu plastikowej osłony silnika mam od razu zawór na wierzchu. Wiem z opisów faktycznie wynika ze jest gdzieś głęboko ale ja miałem opis na podstawie Vectry. To niby ten sam silnik ale być może rozłożenie osprzętu jest różne w różnych modelach...
Na początku nie wiedziałem jak wygląda ten zawór i szukałem "na czuja" po opisie i faktycznie miałem problem ze znalezieniem go ale jak ściągnąłem dokładne zdjęcia tej części to ze zdziwieniem stwierdziłem że jest bardzo łatwo dostępna praktycznie na wierzchu. Trzymają ją 2 śruby typu torx. Próbowałem odkręcić ale za mocno trzymają i dziś chyba załatwię sobie odpowiednie lepsze klucze i powinno pójść.
Później wrzucę fotkę bo zaczynam już wątpić czy to co uwazam za EGR to EGR ale myślę że tak... to taka część jak na zdjęciu:
Przy całym demontażu zrobię własne fotki...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
to co masz na fotce to jest EGR.
Hmm ciekawe z tym rozmieszczeniem ...
Genealnie u mnie w AF trzeba zdjac osłone silnika, odpiac całą wiazke silnika co idzie zaraz za osłoną i dzwinąć rynienke w ktorej ta wiazka idzie, do tego przynajmniej popuscic rure powietrza z filtra do przepustnicy ... potem reka z 3 nadgarstkami i mozna krecic .
Samo czyszczenie to inna baja ... inzynierowie GM zadbali juz o to aby nie szło tego rokrecić i korpus zaworu do korpusu napedu jest przykrecony od wewnetrznej strony napedu.
Pozdro
Hmm ciekawe z tym rozmieszczeniem ...
Genealnie u mnie w AF trzeba zdjac osłone silnika, odpiac całą wiazke silnika co idzie zaraz za osłoną i dzwinąć rynienke w ktorej ta wiazka idzie, do tego przynajmniej popuscic rure powietrza z filtra do przepustnicy ... potem reka z 3 nadgarstkami i mozna krecic .
Samo czyszczenie to inna baja ... inzynierowie GM zadbali juz o to aby nie szło tego rokrecić i korpus zaworu do korpusu napedu jest przykrecony od wewnetrznej strony napedu.
Pozdro
- lisek10
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 cze 2008, 1:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Włocławek / Toruń
- Kontakt:
- lisek10
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 cze 2008, 1:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Włocławek / Toruń
- Kontakt:
Mam pytanie... zauważyłem że jak wyskakuje mi check (a rzadko się to zdarza) to usterka EGR przestaje skutkować... podejrzewam że gdy komputer widzi błąd to poprostu odłącza EGR... jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu...
Idąc dalej tym tropem podejrzewam że dobrym rozwiązaniem tymczasowym dla osób którym do momentu załatwienia sprawy jak należy nie będzie przeszkadzał check będzie odłączenie przewodu od EGRa Mylę się???
[ Dodano: 2009-05-04, 11:28 ]
Jeszcze jedno pytanie... z jakiego materiału powinna być wykonana zaślepka? Mogę mieć dostęp do lasera i frezarki numerycznej więc mógłbym sobie (i ew. kolegom z forum za drobną opłatą dla operatora i za materiał) to wyciąć... tylko nie wiem z jakiego materiału to powinno być... Ew. może ktoś wie jakie warunki powinna być w stanie wytrzymać (ciśnienie, temperatura) bo zupełnie nie orientuję się w tym temacie...
Idąc dalej tym tropem podejrzewam że dobrym rozwiązaniem tymczasowym dla osób którym do momentu załatwienia sprawy jak należy nie będzie przeszkadzał check będzie odłączenie przewodu od EGRa Mylę się???
[ Dodano: 2009-05-04, 11:28 ]
Jeszcze jedno pytanie... z jakiego materiału powinna być wykonana zaślepka? Mogę mieć dostęp do lasera i frezarki numerycznej więc mógłbym sobie (i ew. kolegom z forum za drobną opłatą dla operatora i za materiał) to wyciąć... tylko nie wiem z jakiego materiału to powinno być... Ew. może ktoś wie jakie warunki powinna być w stanie wytrzymać (ciśnienie, temperatura) bo zupełnie nie orientuję się w tym temacie...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 maja 2008, 22:01
- Imię: Adam
- Auto: Opel Tigra Twintop
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt: