wolne obroty vs "ssanie" diesel pompa wtryskowa bo
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 06 lut 2008, 23:07
- Imię: Piotr
- Auto: Astra 17xdtl 96r kombi
- Silnik: diesel opla
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
wolne obroty vs "ssanie" diesel pompa wtryskowa bo
Witam serdecznie. Ostatnio ciągle myślę jak tu zmniejszyć spalanie a odkąd pamiętam to cały czas na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku mam ok 1ooo-11oo rpm, a zaznaczam ze to diesel 1.7 DTL czyli wolne to 850-950 rpm. Zatem poczytałem tak "bogata" stronę w instrukcje regulacji wolnych obrotów ale... nic z tego nie wychodzi. Już opisuje mój problem. Dodatkowo zamieszczam zdjęcie mojej pompy (zdjecie z allegro).
[External Link Removed for Guests]
przy tej pompie pomiędzy 1,2,3 jest jakieś ustrojstwo. Z tego ustrojstwa idzie jeden wężyk (wychodzi z 1) i idzie do 8. 3 to nie wiem co to jest, natomiast 2 jest wolna nic do niej nie jest podłączone. 5 i 6 to śrubki od regulacji (5 - zimny silnik) i 6 ciepły silnik wolne obroty.
Szukając tych śrubek pokręciłem śrubką nr.4 ale raczej została dokręcona tak jak była(różnica może 1/4-1/2obr). I już przechodzę do sedna. Miałem nagrzany silnik ok90st. I co się działo. Mianowicie Dźwigienka która powinna opierać się o śrubki 5 lub 6. W momencie nagrzanego silnika powinna opierać się na śrubce 6 a tak nie bylo. Na lince 7 ( z ustrojstwa 8) mialem luz ok 2-3mm. Jak wyciągnąłem gumowy wężyk z króćca nr.1 i zatkałem go ręką (weżyk gumowy idący do 8 ) to wciągnęło mi linkę nr7 i silnik ladnie zszedł na wolne oborty. Tera Panowie jak zdiagnozować co mam walnięte???? Dlaczego nie wciaga mi tej linki (7) jak silnik się nagrzeje? Dodam ze jak wyłączę silnik to linka drgnie mi może z 1mm tak drgnie tyci tyci.
[External Link Removed for Guests]
przy tej pompie pomiędzy 1,2,3 jest jakieś ustrojstwo. Z tego ustrojstwa idzie jeden wężyk (wychodzi z 1) i idzie do 8. 3 to nie wiem co to jest, natomiast 2 jest wolna nic do niej nie jest podłączone. 5 i 6 to śrubki od regulacji (5 - zimny silnik) i 6 ciepły silnik wolne obroty.
Szukając tych śrubek pokręciłem śrubką nr.4 ale raczej została dokręcona tak jak była(różnica może 1/4-1/2obr). I już przechodzę do sedna. Miałem nagrzany silnik ok90st. I co się działo. Mianowicie Dźwigienka która powinna opierać się o śrubki 5 lub 6. W momencie nagrzanego silnika powinna opierać się na śrubce 6 a tak nie bylo. Na lince 7 ( z ustrojstwa 8) mialem luz ok 2-3mm. Jak wyciągnąłem gumowy wężyk z króćca nr.1 i zatkałem go ręką (weżyk gumowy idący do 8 ) to wciągnęło mi linkę nr7 i silnik ladnie zszedł na wolne oborty. Tera Panowie jak zdiagnozować co mam walnięte???? Dlaczego nie wciaga mi tej linki (7) jak silnik się nagrzeje? Dodam ze jak wyłączę silnik to linka drgnie mi może z 1mm tak drgnie tyci tyci.
------------------------------
SPRZEDAM --> zamek do rolety bagaznika
sztuk jedna, strona lewa !!!!!!
------------------------------
SPRZEDAM --> zamek do rolety bagaznika
sztuk jedna, strona lewa !!!!!!
------------------------------
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 lis 2007, 19:56
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: jasło
- Kontakt:
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 06 lut 2008, 23:07
- Imię: Piotr
- Auto: Astra 17xdtl 96r kombi
- Silnik: diesel opla
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
a gdzie jest ten egr ?????????
Jak sciagalem rureczki to nic sie nie dzialo dopiero jak sciagnołem rurke idąca do pompy i ja zatkalem palcem to obroty opadly do 900 rpm.
(jak na zdjeciu sciagnolem rureczke z nr1. i zatkalem ręką wlot to obroty spadly, dzis zrobilem taki numer, rureczke z nr1 wpiolem na nr 2 i zatkalem wlot nr 1 obroty tez spadly.
Tak samo bylo jak rureczka byla na nr 1 i zatkalem nr 2. Nr 2 mam wolny moze on ma być gdzies podlączony??)
Jak sciagalem rureczki to nic sie nie dzialo dopiero jak sciagnołem rurke idąca do pompy i ja zatkalem palcem to obroty opadly do 900 rpm.
(jak na zdjeciu sciagnolem rureczke z nr1. i zatkalem ręką wlot to obroty spadly, dzis zrobilem taki numer, rureczke z nr1 wpiolem na nr 2 i zatkalem wlot nr 1 obroty tez spadly.
Tak samo bylo jak rureczka byla na nr 1 i zatkalem nr 2. Nr 2 mam wolny moze on ma być gdzies podlączony??)
------------------------------
SPRZEDAM --> zamek do rolety bagaznika
sztuk jedna, strona lewa !!!!!!
------------------------------
SPRZEDAM --> zamek do rolety bagaznika
sztuk jedna, strona lewa !!!!!!
------------------------------
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Po prostu masz źle połączone przewody i tyle schemat jest taki: od pompy podciśnienia do czujnika który jest przy termostacie od czujnika idzie do trójnika skąd tak jak na zdjęciu do pompy czyli numer (8) i do (3) a z (1) wychodzi do EGR czyli zawór recyrkulacji spalin który znajduje się nad turbiną przy kolektorze ssącym i jak pompa jest sprawna a wychodzi na to ze tak to musi działać chyba ze są nieszczelności po drodze to pompa zasysa TZW lewe powietrze.
[ Dodano: 2008-10-01, 21:26 ]
sorki zamiast do (3) to ma iść do (2) a tak w ogóle to brakuje Ci jednej części przy pompie
[ Dodano: 2008-10-01, 21:26 ]
sorki zamiast do (3) to ma iść do (2) a tak w ogóle to brakuje Ci jednej części przy pompie
[External Link Removed for Guests][
Był Asterix a teraz jest Foczka
Był Asterix a teraz jest Foczka
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 06 lut 2008, 23:07
- Imię: Piotr
- Auto: Astra 17xdtl 96r kombi
- Silnik: diesel opla
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
czego brakuje mi przy tej mompie?
Na razie widze ze tylko rurki laczacej nr 1 z zaworem EPG
( tak rozumiem z twojego opisu )
A jak EPG jest np. odlaczone to moge zaślepić wężyk idący do zawory EPG czy to wszystko musi być połączone?
Na razie widze ze tylko rurki laczacej nr 1 z zaworem EPG
( tak rozumiem z twojego opisu )
A jak EPG jest np. odlaczone to moge zaślepić wężyk idący do zawory EPG czy to wszystko musi być połączone?
------------------------------
SPRZEDAM --> zamek do rolety bagaznika
sztuk jedna, strona lewa !!!!!!
------------------------------
SPRZEDAM --> zamek do rolety bagaznika
sztuk jedna, strona lewa !!!!!!
------------------------------
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Możesz zaślepić ja mam tak zrobione bo mi ERG siadło asia była słaba i kopciła cholernie a bez tego można jeździć. Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale miedzy śrubkami regulującymi jest zaczep i drugi zaczep jest u góry po prawej stronie nad tym baczkiem od ssania tam powinien być tłumik i wydaje mi się ze jest odpowiedzialny tez za obroty ale mogę się mylić.
[ Dodano: 2008-10-02, 09:59 ]
[External Link Removed for Guests]
sorki jeden zaczep jest nad śrubką oznaczona cyfra 5
[ Dodano: 2008-10-02, 10:03 ]
pomyłka pisze wszystko z pamięci nad śrubką nr 6 zobacz sobie link i przyglądnij się.
[ Dodano: 2008-10-02, 09:59 ]
[External Link Removed for Guests]
sorki jeden zaczep jest nad śrubką oznaczona cyfra 5
[ Dodano: 2008-10-02, 10:03 ]
pomyłka pisze wszystko z pamięci nad śrubką nr 6 zobacz sobie link i przyglądnij się.
[External Link Removed for Guests][
Był Asterix a teraz jest Foczka
Był Asterix a teraz jest Foczka
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 06 lut 2008, 23:07
- Imię: Piotr
- Auto: Astra 17xdtl 96r kombi
- Silnik: diesel opla
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
hej :)udalo sie,
wkoncu mam ssanie i normalne obroty.
Znalazlem ten ERG ale juz wszystko mialem porozlaczane wiec tylko zaslalepilem
nr1 i wszystko pieknie dziala
wielkie dzieki !
wkoncu mam ssanie i normalne obroty.
Znalazlem ten ERG ale juz wszystko mialem porozlaczane wiec tylko zaslalepilem
nr1 i wszystko pieknie dziala
wielkie dzieki !
------------------------------
SPRZEDAM --> zamek do rolety bagaznika
sztuk jedna, strona lewa !!!!!!
------------------------------
SPRZEDAM --> zamek do rolety bagaznika
sztuk jedna, strona lewa !!!!!!
------------------------------
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
- zolty2
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 paź 2008, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 06 lut 2008, 23:07
- Imię: Piotr
- Auto: Astra 17xdtl 96r kombi
- Silnik: diesel opla
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt: